Een eigen website. Waarom je er in 2017 in moet investeren

19% van de Belgische bedrijven heeft geen internetsite. Ze rekenen op Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram.

Sociale media zijn zo gemakkelijk en goedkoop dat veel ondernemingen hun online leven volledig in de handen leggen van Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram. Maar is dat wel verstandig? Wij geven je enkele goede redenen om alsnog voor een eigen website te kiezen:

 

Hogere ranking in Google

Google hecht meer belang aan de officiële site van een bedrijf dan aan de pagina’s op sociale media. Zorg je bovendien voor regelmatig nieuwe en unieke content op jouw site, dan stijgt je in de ranking. Niet onbelangrijk, zeker wanneer je weet dat 80% van wie informatie over een zaak zoekt, een beroep doet op Google.

Platform voor experts

Een eigen website is het platform waarop je al jouw kennis verzamelt, projecten toont en blogs post. Omdat je er regelmatig sterke artikels over jouw specialiteit plaatst, maakt de site je tot dé expert in jouw vakgebied. Bovendien verlies je deze koppositie niet wanneer je belangrijkste sociaal medium verdwijnt.

Goedkoopste marketing

Een goede website is niet zo goedkoop, maar is tegelijkertijd je goedkoopste marketinginstrument. Je kan namelijk volledig zijn in voorstelling van producten, diensten, openingsuren, locaties en promoties. Je brengt projecten en jouw zaak naar buiten aan een fractie van de prijs die een advertentie je zou kosten. Of reken maar eens uit wat een extra werknemer die 24 op 24 en 7 op 7 beschikbaar is, zonder maar 1 dag afwezig te zijn, jouw kost.

Controle over bedrijfsimago

Enkel op je eigen website ben je heer en meester over de sfeer, de invulling van jouw merk en hoe dit alles naar buiten komt. Je houdt online de nodige controle over het bedrijfsimago van jouw zaak. Met een uitgedachte website kan je jouw business groter laten lijken. Waag zeker de sprong!

Contact met klanten

Natuurlijk vang je reacties van jouw klanten op via sociale media, passeren er tweets over je zaak, maar echte interactie… die houd je op je website. Zorg voor chat-, mail- en belknoppen, zodat jouw klanten deze eerst gebruiken bij klachten en vragen. Zo kan je kort op de bal spelen.

Conversie

Denk je direct aan e-commerce? Dat kan, maar dat is niet voor iedereen zo. Een conversie is een actie waarvan je wilt dat je bezoekers deze uitvoeren. Een conversie kan bijvoorbeeld een aankoop zijn van een product of dienst, maar kan ook een informatieaanvraag zijn, het inschrijven voor de nieuwsbrief of het vertonen van een bepaalde pagina.

Nog niet overtuigd? Of wil je je bestaande website naar een hoger niveau tillen? Geef ons even een seintje en kom even op de koffie, dan overlopen we vrijblijvend alle mogelijkheden.

Leave a Comment